ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК СКЛАДНИК СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПОЛІКУЛЬТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА - Наукова думка - Каталог статей - Персональний сайт Л.Карташової
ЗАВІТАЙТЕ НА СТОРІНКУ "MS Word - невідоме про відоме".Там відкриєте для себе способи вирішення проблем, які виникають в процесі створення текстового документу"
Понеділок, 05.12.2016, 13:28
Вітаю Вас Гість | RSS

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ – В НАВЧАННЯ!!! (Особистий сайт Л.Карташової)

Категорії розділу
Наукова думка [9]
розташовуються наукові матеріали
статті - ІТ в навчанні [13]
Міні-чат
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 276
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Наукова думка

ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК СКЛАДНИК СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПОЛІКУЛЬТУРНОГО СЕРЕДОВИЩА

Інформаційне суспільство породжує кардинальні зміни в системі освіти, яка ставить перед собою завдання підготовки високоосвіченої та культурної особистості. Оновлення освітніх систем, адекватне змінам, передбачає збагачення існуючого змісту навчання й виховання, пошуку шляхів підвищення якості навчального процесу за перспективи зростання частки інтелектуального компоненту в освітньому полікультурному середовищі. Ми погоджуємось із науковцями в твердженні, що розвиток інтелектуального компоненту разом з такими освітніми тенденціями, як фундаменталізація, інформатизація, диференціація, інтеграція, глобалізація може бути одним з провідних принципів розвитку сучасної освіти, та, зокрема, освітнього середовища [1]. Аналіз наукових досліджень, які висвітлюють проблеми формування сучасного освітнього полікультурного середовища, дозволив виокремити його основні структурні складові: особистісні (людські), духовні, матеріальні й технічні. Особистісні, матеріальні та духовні складові детально вивчаються та описуються провідними науковцями та дослідниками в галузі психології, філології, філософії, дидактики та ін.

Ми пропонуємо більш детально розглянути технічні складові сучасного освітнього полікультурного середовища, які включають засоби, методи й форми організації діяльності учасників навчального процесу. За нашими дослідженнями одним із призначень технічних складових в освітньому середовищі можна вважати встановлення та підтримка взаємозв’язку між особистісними, матеріальними й духовними складовими з метою їх спрямування на оптимальне вирішення педагогічних задач. Результати практичного досвіду дозволяють, серед великого різноманіття технічних складових, віддати перевагу інформаційним технологіям (ІТ). Це пояснюється тим, що ефективність використання ІТ у навчанні та керуванні навчальним процесом на сьогодні вже підтверджується багаторічним досвідом освітян. Найчастіше учасниками навчального процесу ІТ використовуються в якості засобів навчання та управління, електронних освітніх ресурсів, нових форм підтримки навчання на відстані тощо [2; 3]В останні роки однією з першорядних світових тенденцій у IT-галузі є поширення, так званих, "хмарних" технологій (англ.: Cloud Technologies). Сутність цього терміна можна пояснити так: необхідне програмне (в тому числі й найновіших версій) і апаратне забезпечення знаходяться у користувача не в службовому (навчальному) приміщенні або вдома, а "десь у хмарах" – на віддаленому сервері. Для того, щоб працювати з використанням "хмарних" технологій, користувачу достатньо лише мати доступ до Інтернету – немає необхідності у придбанні дорогого ІТ-обладнання та програмного забезпечення. Характеристики приладу (персонального комп’ютера, ноутбука, планшета, телефону та ін.), який забезпечує вхід в Інтернет, в цьому випадку, не мають значення. Все, що потрібно користувачу для роботи, це – підключення до Інтернету та комп'ютер будь-якої потужності [4; 5]Для учасників навчального процесу "хмарні" технології є одним з найбільш зручних оферт ІТ. Найперше, це стосується як використання "хмарних" сервісів у самостійній роботі студентів, та і у виконанні колективних проектних робіт та групових досліджень. Де, з метою забезпечення ефективності діяльності, підвищення якості її виконання, вбачається необхідність своєчасного корегування діяльності (як самостійної так і групової) та першочергового значення набуває необхідність постійного взаємозв’язку студентів між собою, студентів з викладачем чи науковим керівником. В останні роки вирішується проблема синхронізації різних "хмарних" платформ: якщо користувач працює на документом вдома, а також у навчальному закладі чи в іншому місці, йому, відповідно, доведеться використовувати кілька різних комп'ютерів (стаціонарний, ноутбук, нетбук, планшет тощо). Звісно виникає необхідність у постійному копіюванні робочих документів. До того ж, за таких ситуацій, часто виникає проблема сумісності різних версій програмного забезпечення на різних накопичувачах. За використання "хмарних" технологій, документ зберігається на віддаленому сервері, на якому знаходиться доступна для редагування його актуальна версія.

Впровадження зазначених сервісів в освітнє полікультурне середовище також можна пов'язувати з необхідністю зниження витрат на IT-послуги, які, слід визнати, є недешевими. "Хмарні" технології забезпечують користувачу доступність електронних освітніх ресурсів, що є компонентами змістовного наповнення сучасного навчального середовища. Саме "хмарні" технології, як передові технології інформаційного суспільства, можуть відіграти роль провідного технічного компоненту в освітньому полікультурному середовищі.

ЛІТЕРАТУРА

1.        Борисов В., Гризоглазова А. Полікультурне освітнє середовище як об’єкт соціально-педагогічного дослідження [Електронний ресурс] Із сайту бібліотеки Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ gnvp/2011_58_3/25.pdf

2.        Карташова Л. А. Створення і використовування електронних засобів навчання / М. О. Ассанов, Л. А. Карташова, О. В. Кохан, В.В. Лапінський, В. В. Рогоза // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції "Інформаційне суспільство: сучасні методи та технології навчання", 25 травня 2011 року в м. Київ. – ІОД. – 2011. – 5-11 с.

3.        Карташова Л. А. Система навчання інформаційних технологій майбутніх вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін : монографія / Любов Андріївна Карташова. – Луцьк : СПД Гадяк Ж. В., друкарня "Волиньполіграф" тм, 2011. – 264 с.

4.        Хмарні технології в освіті : матеріали Всеукраїнського науково-методичного Інтернет-семінару (Кривий Ріг – Київ – Черкаси – Харків, 21 грудня 2012 р.). – Кривий Ріг : Видавничий відділ КМІ, 2012. – 173 с.

5.        Хмарні технології в освіті [Електронний ресурс] Із сайту "Спільна науково-дослідна лабораторія" Режим доступу: http://cc.ktu.edu.ua/

Категорія: Наукова думка | Додав: lkartashova (18.04.2013) | Автор: Любов Карташова E
Переглядів: 2573 | Теги: інформатизація, середовище, навчальний процес, інтеграція, фундаменталізація, хмарні технології, полікультурне, освітнє, ІТ, диференціація | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
lkartashova@ua.fm